Results 1 to 13 of 13

Thread: Can't run the game on windows 7

Registered User

Unhappy Can't run the game on windows 7

When I start the game it says :

Unhandled exception in the protection system host application. try restarting the application. If the problem persist, contact the product customer support.

detailed error information:
    File function:<Undefined>
    Line:<Undefined>

When it should be loading. I don't understand. PLZZZ Help!

Remember KHH's Avatar
    The easiest way to fix this is to download a No-CD patch. This way the file that's incompatible with Windows 7 won't have to run.

Download the file I link to below. It's worked for everyone I've recommended it to this far.
    In the description of it it recommend you download a patch. Don't do that, in my experience the patch they link to just makes things more complicated.
    So, just download the archive, and unpack the dreamfall.exe file to your dreamfall directory and overwrite the file that's currently there. That should get your game working.

http://m0001.gamecopyworld.com/games...LTI] Fixed EXE
    April Ryan is my friend,
    Every sorrow she can mend.
    When i visit her dark realm,
    Does it simply overwhelm.

Registered User
    How do I replace?
    I tried some ways, but it didn't work.

Since you're from Norway could you tell me in Norwegian?

Remember KHH's Avatar
    Ok, kanskje du ikke har rett program for å pakke den ut.

Last ned denne filen her i stedet, og åpne den. Inni vil det være en fil som heter "dreamfall.exe". Merk denne, klikk Ctrl + C, Naviger til drømmefall-mappen din (det er sannsynligvis C:/Programfiler (x86)/Funcom/Dreamfall/ med den kan også være andre steder) og trykk Ctrl + V. Da burde du få et spørsmål og du vil skrive over dreamfall.exe filen som alt er der, dette klikker du ja på. Så burde det funke.
    April Ryan is my friend,

Registered User
    det gjekk! Takk

Registered User

Unhappy Hei, får ikke til Dreamfall på Windows 7.

Hei, har samme problemet som Kathrina, og jeg klikket på der du har skrevet "last ned denne filen her i stedet" KHH, men får bare opp "404 - Not found"

Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det første du skrev, mulig å få noe hjelp? Kanskje en ny link til den filen eller noe? Vil veldig gjerne spille spillet på Windows 7 også, siden min gamle Windows Xp går ganske treigt.
    <3* April Ryan <3*
    My favourite game character of all times.

Registered User

Unhappy Hei igjen

Prøvde det første du skrev, men den "dreamfall.exe" filen fra det arkivet jeg lastet ned var ikke trygt, i følge antiviruset Norton 360, det fjernet det med en gang, siden det var høy risiko på den..
    Uff, så teit at jeg ikke får til spillet på Windows 7, mitt favoritt spill og får ikke spilt det på annet en en gammel treg Xp..
    <3* April Ryan <3*

Random Lurker Miral's Avatar
    Jeg snakker ikke norsk selv, så dette er courtesy of Google Translate - forhåpentligvis er det ikke så uleselig.

Har du prøvd versjon tilgjengelig på gog.com? Dette bør være DRM fri og kjøre ok på Windows 7, selv om jeg må innrømme at jeg ikke har prøvd det personlig. Jeg vet, det er litt av en smerte å bruke mer penger på et spill du allerede har, men det kommer ganske billig i øyeblikket og kan være verdt investeringen.
    "Why not? Only one human captain has ever survived battle with a Minbari Fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives…be somewhere else!"

Remember KHH's Avatar
    Quote Originally Posted by Silje94 View Post
    Hei, har samme problemet som Kathrina, og jeg klikket på der du har skrevet "last ned denne filen her i stedet" KHH, men får bare opp "404 - Not found"

Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det første du skrev, mulig å få noe hjelp? Kanskje en ny link til den filen eller noe? Vil veldig gjerne spille spillet på Windows 7 også, siden min gamle Windows Xp går ganske treigt.
    Ah, ja, den filen lå på serveren til en venn av meg som siden har formatert den. Du kan finne den her nå.
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../dreamfall.zip

edit: Tror ikke noe antivirus program burde protestere på den. Jeg har brukt den i 7 år nå uten å oppleve noe problem, eller at noen antivirusprogrammer krangler.
    April Ryan is my friend,

Registered User
    Quote Originally Posted by KHH View Post
    Ah, ja, den filen lå på serveren til en venn av meg som siden har formatert den. Du kan finne den her nå.

edit: Tror ikke noe antivirus program burde protestere på den. Jeg har brukt den i 7 år nå uten å oppleve noe problem, eller at noen antivirusprogrammer krangler.
    Ok, da skal jeg prøve den! Håper virkelig det virker!
    <3* April Ryan <3*

Registered User

Smile Yay! :D

Quote Originally Posted by KHH View Post

Å herregud, det virker! Tusen tusen takk! Du aner ikke hvor glad jeg er nå, endelig kan jeg spille favoritt-spillet mitt på den nye pc-en! Tusen tusen takk!!
    <3* April Ryan <3*

Registered User

Smile

Quote Originally Posted by Miral View Post
    Jeg snakker ikke norsk selv, så dette er courtesy of Google Translate - forhåpentligvis er det ikke så uleselig.

Har du prøvd versjon tilgjengelig på gog.com? Dette bør være DRM fri og kjøre ok på Windows 7, selv om jeg må innrømme at jeg ikke har prøvd det personlig. Jeg vet, det er litt av en smerte å bruke mer penger på et spill du allerede har, men det kommer ganske billig i øyeblikket og kan være verdt investeringen.
    Hey, thanks for replying even though you don't speak Norwegian I tried the solution "KHH" has written to me and it works now, I am so happy And the reason I would'nt buy it again is that I would only get the English version of the game and I have always played it in Norwegian and are used to the character voices in Norwegian. But I don't have to worry about that now, cause it finally works, I can play it on Windows 7, yay
    <3* April Ryan <3*

Remember KHH's Avatar
    Quote Originally Posted by Silje94 View Post
    Å herregud, det virker! Tusen tusen takk! Du aner ikke hvor glad jeg er nå, endelig kan jeg spille favoritt-spillet mitt på den nye pc-en! Tusen tusen takk!!
    Ingen årsak
    April Ryan is my friend,